Sangpædagog

Lykke Appelon debuterer fra solistklassen på Det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus i 2022.

Lykke er sopran i Aarhus Domkirkens kantori og tilknyttet kirkens Skt. Clemens Drengekor som sanglærer. Hun er 1. sopran i SAGA Vokalensemble, 1. sopran på assistentlisten i operakoret på Det Kongelige Teater og på Den Jyske Opera.

Derudover synger Lykke koncerter i hele landet som freelance sangerinde i alskens sammenhænge. Hun taler desuden flydende italiensk, hvilket kan være en yderst nyttig evne i korsammenhænge.

Lykke underviser de nye kor-aspiranter i korskolen, hvor de lærer helt basal hørelære og musikteori, så de kan orientere sig i noderne. Derudover underviser hun de fire stemmegrupper i klassisk sang.
I sangundervisningen er der fokus på at få oparbejdet sig en sund og fri sangteknik, så stemmen kan holde sig frisk og smidig.