Musikken

Christianskirkens Drenge- & Mandskor synger et bredt og afvekslende repertoire. Det spænder fra danske salmer, over tyske kantater og engelske carols til latinsk musikalske værker. Ved højmesser og musikgudstjenester synger koret et repertoire, som er afpasset efter tidspunktet på kirkeåret.

Ved koncerterne veksles der mellem kendte og mindre kendte værker, i form af korsang, solosang og orgelmusik. Koret har bl.a. sunget værker som Händels Messias, Bachs Juleoratorium, Faurés Requiem og Vivaldis Gloria.

Christianskirkens Drenge- & Mandskor har ved flere lejligheder givet koncerter fra salmehæftet "Du skal elske din fjende", som er skrevet af Holger Lissner og komponeret af Michael Bojesen. Salmehæftet er skrevet og komponeret til Christianskirken i Fredericia i forbindelse med Bjørn Nørgaards mosaikker af samme navn.

Koret har samarbejdet med andre kor i Danmark ved forskellige koncerter, heraf Syngedrengene fra Assens, Treenighedskirkens Drengekor fra Esbjerg, Skt. Clemens Drengekor fra Aarhus og Trinitatis Kirkes Pigekor fra Fredericia. Koret deltager sammen med Trinitatis Kirkes Pigekor i den årlige 5. Juli-koncert i Trinitatis Kirke i Fredericia.

Det er en fast tradition, som har foregået igennem mange år. Til koncerten består repertoiret af bl.a. danske salmer men også værket "Gemmer Hvert Et Ord", som er skrevet af Ulla og Anders Koppel til 150 års dagen for slaget ved Fredericia i 1849.

Christianskirkens Drenge- & Mandskor har desuden lavet 2 koncerter sammen med den peruanske folkemusikgruppe "Titicaca". Ved koncerterne blev Ramiréz´s "Missa Criola" opført - begge koncerter blev opført i Christianskirken. Det var en af de meget sjældne gange, at koret sang et værk på spansk, og det var også et værk uden for korets normale kernerepertoire.

Derudover opfører koret en del koncerter i Danmark. Det er lige fra i de små landsbykirker som f.eks. Bredstrup Kirke, Agerskov Kirke og Felsted Kirke til de lidt større kirker som f.eks. Simon Peters Kirken i Kolding, Haderslev Domkirke, Aarhus Domkirke og Roskilde Domkirke.

Koret synger typisk 4-5 koncerter rundt omkring i Danmark om året.

Endelig så har Christianskirkens Drenge- & Mandskor også deltaget i en del koncerter udenfor landets grænser. Koret har bl.a. sunget i Sacré Coeur i Paris, St. Jans Cathedral i ´s-Hertogenbosch (Holland), Hallgrimskirken i Reykjavik (Island), Domkirken i Szeged (Ungarn),  Smolny Kathedralen i Skt. Petersborg (Rusland) og sidst men ikke mindst Peterskirken i Rom (Vatikanet).